"Tatilde
ödev vermek, öğrencilerin öğrenmesine yardımcı olmak değil, onları
bıktırmaktır."
Yine bir
eğitim-öğretim yıllını geride bıraktık. Öğrenci açısından tatil, derslerden ve
okul sorumluluklarından uzaklaşarak dinlenme, eğlenme ve yeni şeyler keşfetme
olanağı sunan özel bir zamandır. Bu süreç, öğrencilerin zihinsel ve fiziksel
olarak yenilenmelerine ve gelecek döneme daha motive bir şekilde başlamalarına
yardımcı olur. Bu yüzden tatilde öğrencilere çok ödev vermek tatil mantığına
aykırı bir durumdur.
Öğrenci ödevi,
öğrencilerin okulda öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine ve yeni beceriler
geliştirmelerine yardımcı olan bir çalışma şeklidir. Ödevler, öğrencilerin
bağımsız çalışma, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini
geliştirmelerine yardımcı olabilir. Ayrıca, öğrencilerin yaratıcılıklarını ve
hayal güçlerini ifade etmelerine de yardımcı olabilir.
Ödevler,
öğrencilerin yaşlarına, gelişim düzeylerine ve ilgi alanlarına uygun olmalıdır.
Ödevler çok zor veya çok kolay olmamalıdır. Öğrencilerin ödevlerini
tamamlamalarına yardımcı olmak için öğretmenler, öğrencilere rehberlik ve
destek sağlayabilir.
Ödevler,
öğrencilerin öğrenme sürecini desteklemek için tasarlanmalıdır. Ödevler,
öğrencilerin öğrendikleri bilgileri uygulamalarına ve yeni beceriler
geliştirmelerine yardımcı olmalıdır. Ödevler, öğrencilerin ilgilerini çeken ve
onları motive eden konularla ilgili olmalıdır.
Tatilde öğrencilere
çok ödev vermek iyi öğretmenlik değildir. Hatta her zaman çok ödev vermek iyi
öğretmenlik değildir.Ancak maalesef toplumumuzda velilerimize göre çok ödev
veren öğretmen iyi öğretmendir algısı var.Bu yüzden öğretmenler yanlış olduğunu
bile bile çok ödev vermektedir.Öğretmen bu anlamda kendini baskı altında
hissetmektedri.
Tatilde
öğrencilerin dinlenmeye, eğlenmeye ve yeni şeyler öğrenmeye ihtiyaçları vardır.
Çok fazla ödev vermek, öğrencilerin bu ihtiyaçlarını karşılamalarını
zorlaştırabilir. Ayrıca, öğrencilerin motivasyonlarını düşürebilir ve öğrenmeyi
sıkıcı hale getirebilir.
Tatilde
öğrencilere ödev vermenin bazı olumlu yönleri vardır. Ödevler, öğrencilerin
öğrendiklerini pekiştirmelerine ve yeni beceriler geliştirmelerine yardımcı
olabilir. Ancak, ödevlerin miktarı ve zorluğu dikkatlice düşünülmelidir.
Ödevler, öğrencilerin öğrenme sürecini zenginleştirmeye ve desteklemeye
yardımcı olacak şekilde tasarlanmalıdır.
Tatilde
öğrencilere ödev verilirken aşağıdaki noktalara dikkat edilmelidir:
Ödevlerin
miktarı ve zorluğu, öğrencilerin yaşlarına ve gelişim düzeylerine uygun
olmalıdır.
Ödevler,
öğrencilerin ilgi alanlarına ve yeteneklerine hitap etmelidir.
Ödevler,
öğrencilerin yaratıcılıklarını ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine
yardımcı olmalıdır.
Ödevler,
öğrencilerin aileleriyle birlikte çalışma fırsatı sunmalıdır.
Tatilde
öğrencilere ödev vermek yerine, aşağıdaki alternatif etkinlikleri de
düşünebilirsiniz:
Öğrencileri
kitap okumaya, film izlemeye, tiyatroya gitmeye, müze ve tarihi mekanları
gezmeye teşvik edin.
Öğrencileri
sanatsal, kültürel, sportif ve bilimsel faaliyetlere katılmaya teşvik edin.
Öğrencileri
aileleriyle birlikte kaliteli zaman geçirmeye teşvik edin.
Bu alternatif
etkinlikler, öğrencilerin dinlenmesine, eğlenmesine ve yeni şeyler öğrenmesine
yardımcı olacaktır. Ayrıca, öğrencilerin öğrenme sürecini zenginleştirmeye ve
desteklemeye yardımcı olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder